REGULAMIN KORZYSTANIA Z SYSTEMU SPRZEDAŻY DETALICZNEJ SANDMIX sp. z o.o.
POSTANOWIENIA OGÓLE
Niniejszy regulamin korzystania z systemu sprzedaży detalicznej określa zasady korzystania z Systemu prowadzonego przez Sandmix sp. z o.o. pod adresem https://www.sandmix.pl/sprzedaz-detaliczna/, w tym w szczególności sposób składania Zamówień przez Zamawiającego, prowadzenia przez Strony uzgodnień w zakresie Zamówienia, zawarcie przez Strony Umowy oraz rozpatrywanie reklamacji.
Definicje pojęć używanych w niniejszych Regulaminie:
Formularz Zamówienia – narzędzie służące do wysłania przez Zamawiającego do Sandmix Zamówienia za pośrednictwem Systemu,
w którym Zamawiający zobowiązany będzie do podania imienia i nazwiska w przypadku osoby fizycznej lub firmy w przypadku innych osób, imienia i nazwiska osoby składającej Zamówienie, adresu e-mail osoby składającej Zamówienie, jej numeru telefonu oraz adresu dostawy, a w przypadku przedsiębiorców także numer identyfikacji podatkowej (NIP) albo poprzez zalogowanie się do Konta utworzonego dla Zamawiającego w Systemie zawierające dane Zamawiającego niezbędne do realizacji Zamówienia;
Konto – utworzone w Systemie poprzez proces rejestracji konto przypisane do danego Zamawiającego pozwalające na wykorzystanie w trakcie realizacji Zamówienia danych Zamawiającego podanych w trakcie rejestracji oraz aktualizowanych danych, o ile nastąpi zmiana danych podanych przez Zamawiającego;
Produkty – towary zamieszczone przez Sandmix w Systemie przeznaczone do sprzedaży. Ze względu na różnice w barwach naturalnych piasku, wyświetlanych kolorach wyświetlaczy urządzeń i mimo profesjonalnie przygotowanych materiałów, zdjęcia na liście i w karcie produktu mogą się różnić z rzeczywistym produktem dostarczonym do klienta.
Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z systemu sprzedaży detalicznej;
Rozporządzenie – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1);
Sandmix – Sandmix sp. z o.o. z siedzibą w Chróścicach (46-080) przy ul. Piaskowej 41, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000909605, posiadająca NIP 9910361716 oraz REGON 160081419;
Strona – Zamawiający lub Sandmix;
Strony – Zamawiający oraz Sandmix;
System – system sprzedaży detalicznej prowadzony przez Sandmix pod adresem https://www.sandmix.pl/sprzedaz-detaliczna/ służący ułatwieniu przeprowadzenia uzgodnień pomiędzy Zamawiającym a Sandmix w celu możliwości zawarcia pomiędzy nimi Umowy;
Umowa – umowa sprzedaży Produktów zawarta przez Sandmix
i Zamawiającego z dniem złożenia Zamówienia przez Zamawiającego, dokonania zapłaty przez Zamawiającego oraz potwierdzeniem przez Sandmix wykonania Zamówienia;
Zamawiający – osoba składająca Zamówienie;
Zamówienie – złożenie poprzez System przez Zamawiającego poprzez Formularz Zamówienia zapotrzebowanie na określoną ilość Produktów.
ZAMÓWIENIA
W Systemie zamieszczone są Produkty oferowane przez Sandmix wraz z cenami, przy czym zamieszczenie Produktów w Systemie nie stanowi oferty Sandmix
w rozumieniu postanowień ustawy Kodeks cywilny. Ceny Produktów wskazane w Systemie są cenami brutto, a więc uwzględniającymi podatek od towarów i usług.
Składanie Zamówień przez Zamawiającego jest możliwe poprzez założone Konto lub bez konieczności założenia Konta.
Zakładając Konto Zamawiający proszony jest o rejestrację w bazie Systemu. Podczas rejestracji Zamawiający wskazuje dane osobowe, które są niezbędne, przy realizacji Zamówienia, w tym również numer telefonu, pod którym można się z Zamawiającym skontaktować, aby doprecyzować ewentualne szczegóły Zamówienia. Numer telefonu będzie również mógł być przekazywany firmie kurierskiej dostarczającej Zamówienie. W przypadku zmiany danych Zamawiającego, które będą miały miejsce po rejestracji, Zamawiający jest zobowiązany do ich aktualizacji. Sandmix będzie realizowała Zamówienie wg danych wskazanych w Systemie i w przypadku ich nieaktualności ryzyko z tym związane obciąży wyłącznie Zamawiającego.
W celu złożenia Zamówienia w Systemie, Zamawiający dokonuje wyboru poszczególnych Produktów ze wskazaniem ich ilości wraz ze wskazaniem sposobu odbioru Produktów.
Po dokonaniu przez Zamawiającego wyboru Produktów w celu wysłania Zamówienia konieczne jest uzupełnienie przez Zamawiającego niezbędnych danych w Formularzu Zamówienia oraz określenie sposobu odbioru Produktów objętych danym Zamówieniem. Odbiór Produktów może nastąpić poprzez odbiór Produktów w Sandmix albo poprzez dostarczenie Produktów poprzez kuriera.
Składając Zamówienie Zamawiający wybiera formę płatności spośród możliwych w Systemie poprzez dokonanie:
natychmiastowej płatności poprzez wybór wskazanej w Systemie metody płatności;
płatności przelewem bankowym na rachunek bankowy Sandmix w Bank Millennium SA o numerze PL71 1160 2202 0000 0004 6231 3360;
płatności przy odbiorze osobistym;
Sandmix po otrzymaniu Zamówienia wysłanego przez Zamawiającego poprzez Formularz Zamówienia dokonuje weryfikacji dostępności Produktów objętych Zamówieniem, możliwości realizacji Zamówienia, możliwego terminu przygotowania Produktów do odbioru lub ich dostarczenia, co potwierdzane jest następnie wiadomością przesyłaną Zamawiającemu przez Sandmix. Ze względu na specyfikę Produktów, ich dostępność, ilość oraz możliwość dostarczenia zachodzi prawdopodobieństwo braku możliwości realizacji Zamówienia. W takim wypadku Sandmix powiadomi Zamawiającego o tym stanie rzeczy drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego w Formularzu Zamówienia oraz zaproponuje inne rozwiązanie. Jeżeli proponowane przez Sandmix rozwiązanie nie będzie dla Zamawiającego satysfakcjonujące, nie dojdzie do zawarcia pomiędzy Stronami Umowy, a Sandmix zwróci dokonaną przez Zamawiającego wpłatę ceny, o ile taka nastąpiła. Zamawiający nie będzie uprawniony do jakichkolwiek roszczeń lub żądań wobec Sandmix w związku z nie zawarciem Umowy.
Dokonując potwierdzenia, o którym mowa w pkt. 2.7. powyżej, Sandmix potwierdza zawarcie Umowy pomiędzy Stronami i realizację Zamówienia na rzecz Zamawiającego. Realizowanie Umowy zostanie potwierdzone przez Sandmix wystawioną fakturą VAT. Sandmix zastrzega sobie prawo wystawiana faktury VAT w drodze elektronicznej.
DOSTAWA
Produkty objęte Umową zostaną przekazane do odbioru. Możliwe są dwa sposoby odbioru Produktów – odbiór osobisty w Sandmix albo dostarczenie poprzez kuriera pod adres wskazany w Formularzu Zamówienia.
Koszty dostarczenia Produktów poprzez kuriera wynoszą 35,00 PLN brutto za każde jedno opakowanie Produktów.
REKLAMACJE
Zawiadomienie o niezgodności Produktów z Umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania może zostać dokonane wyłącznie przez Zamawiającego w sposób, o którym mowa w pkt. 7.1. poniżej.
Warunkiem przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia przez Sandmix jest przedstawienie przez Zamawiającego potwierdzenia odbioru oraz faktury VAT obejmujące Produkty, których dotyczy reklamacja.
Zamawiający może zostać zobowiązany do dostarczenia Produktów objętych reklamacją do Sandmix na zgłoszone przez Sandmix żądanie w przypadku, gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktów z Umową.
Zaleca się, aby w zawiadomieniu o niezgodności Produktów z Umową Zamawiający wskazał w szczególności informacje i okoliczności dotyczące niezgodności Produktów z Umową, w tym przede wszystkim rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, w miarę możliwości fotografie potwierdzające niezgodność Produktów z Umową, żądania Zamawiającego oraz jego dane kontaktowe.
Sandmix ustosunkuje się do żądania Zamawiającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt. 4.1. powyżej. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Zamawiającego adres lub w inny podany przez Zamawiającego sposób. W przypadku braku możliwości wymiany wadliwego Produktu na nowy, Zamawiający ma możliwość wyboru – odstąpienia w części od Umowy dot. reklamowanego Produktu oraz zwrotu jego ceny lub wymiany Produktu na inny w tej samej cenie. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Zamawiający otrzyma Produkt nowy albo otrzymuje zwrot ceny. Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana, Produkt objęty reklamacją zostanie wysyłany do Zamawiającego na koszt Sandmix.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Zgodnie z treścią ustawy o prawach konsumenta, Zamawiający będący konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Systemu Umowę, może w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, wystarczy wysłanie przez Zamawiającego oświadczenia przed upływem tego terminu.
W przypadku odstąpienia od Umowy w trybie wskazanym w pkt. 5.1. powyżej, Zamawiający jest zobowiązany do zwrotu Sandmix Produktów objętych Umową niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w siedzibie Sandmix albo poprzez przesłanie tych Produktów przez Zamawiającego do Sandmix. Ze względu na specyfikę Produktów, zwrot Produktów objętych Umową, od której Zamawiający odstąpił, musi nastąpić w nieuszkodzonym opakowaniu.
Zwrot Produktów przez Zamawiającego następuje na wyłączny koszt Zamawiającego, chyba że Sandmix wyrazi zgodę na pokrycie tych kosztów.
W przypadku odstąpienia od Umowy, uznaje się tę Umowę za niezawartą.
Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m. in. w odniesieniu do Umów:
w której Produktem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Zamawiającego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której Produktem jest rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączona z innymi rzeczami.
Sandmix zwraca Zamawiającemu cenę za zwrócone Produkty w terminie do 14 (czternastu) dni, licząc od dnia doręczenia Sandmix oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Sandmix może wstrzymać się ze zwrotem ceny zapłaconej przez Zamawiającego do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Zamawiającego dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zamawiający dokonując zapłaty za Zamówienie zgodnie z pkt. 2 powyżej oświadcza, iż został poinformowany o przysługującym mu prawie do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego punktu.
Dane osobowe Zamawiającego wskazane w Formularzu Zamówienia są przetwarzane przez Sandmix jako administratora danych osobowych na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia w celach związanych z Zamówieniami, Umowami, reklamacjami lub odstąpieniem od Umowy, a także w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sandmix, a także na podstawie zgody Zamawiającego – w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody, w tym w celach handlowych i marketingowych.
Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b) i f) Rozporządzenia w celach wskazanych w niniejszym pkt. 8.
Podanie danych osobowych przez Zamawiającego w Systemie jest dobrowolne, lecz niezbędne do przetwarzania Zamówień złożonych za pośrednictwem Systemu i zawarcia Umowy. Brak podania danych osobowych uniemożliwia skuteczne złożenie Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia oraz przesłanie Potwierdzenia przez Sandmix.
Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Sandmix dostępu do danych osobowych go dotyczących, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
Zamawiającemu przysługuje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji Zamówienia oraz okres umożliwiający rozpatrywanie reklamacji, w tym przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentów księgowych. W przypadku przetwarzania danych osobowych w prawnie usprawiedliwionych celach Sandmix, dane są przechowywane na czas ich realizacji oraz na podstawie zgody Zamawiającego – dane są przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
Zamawiającemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących go danych osobowych narusza przepisy prawa.
Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Sandmix, w tym w szczególności podmiotom świadczącym usługi kurierskie na potrzeby dostawy, o której mowa w pkt. 5 powyżej, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Sandmix i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami.
Inspektorem Danych Osobowych Sandmix jest Pan Piotr Gamoń piotr.gamon@sandmix.pl, tel. +48 661 619 300.
DANE KONTAKTOWE
We wszelkich sprawach związanych z Regulaminem, składaniem Zamówień, zawarciem Umów, reklamacjami lub odstąpieniem od Umowy, Zamawiający może kontaktować się z Sandmix w następujący sposób:
pocztą pod adresem: Sandmix sp. z o.o., ul. Piaskowa 41, 46-080 Chróścice;
telefonicznie pod numerem telefonu: +48 509 373 712;
za pośrednictwem e-mail: sklep@sandmix.pl.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
Ewentualne spory pomiędzy Zamawiającym a Sandmix będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sandmix.
Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu będzie zastosowana wersja Regulaminu, która obowiązywała w momencie zawarcia Umowy.
Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
Zamawiający dokonując zapłaty zgodnie z pkt. 2 powyżej oświadcza, iż akceptacje niniejszy Regulamin.
Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego ogłoszenia na stronie internetowej, o której mowa w pkt. 1.1. powyżej.